Pages

17.5.11

BAHARATLI KURABİYE

Bu atıştırmalık sevimli kurabiyelere kimsenin hayır diyebileceğini sanmıyorum. Bunları yaptıktan sonra, inanın pastanelerdeki aşırı yağlı ve içinde ne olduğunu bilmediğiniz kurabiyeleri almayacaksınız. Evinizin sıcaklığını yansıtaacak bu lezzeti denemenizi öneririm. Unu, tam buğday ununa veya kepekli una çevirebilirsiniz. İçine koyduğunuz peynir yağlı bir peynirse , margarin oranını azaltmanızda fayda var. Köri baskın bir baharat olduğundan, miktarı fazlalaştırmamanızı öneririm. Yumurtanın beyazını kullanmıyoruz, lütfen birşey olmaz diye içine eklemeyin, üzerine de sürmeyeceğiz. Dereotu kurusu bu kurabiyeye çok yakışıyor ama benim evimde ne yazık ki kalmamıştı, onun yerine maydanoz kurusu kullandım ama bu lezzeti çok öne çıkaran bir baharat değil. Koymasanızda olur yani. Vakumlu, sıkı kapaklı kaplarda uzun süre tazeliği muhafaza eden bir kurabiye. Bu ölçülerle miktar çok fazla olmuyor, bu yüzden siz isterseniz daha fazlası için iki katına çıkarabilirsiniz.

MALZEMELER
*150 gr.un  ( bu yaklaşık 1+1/4 su bardağı oranında un oluyor )
* 1 yumurta sarısı
* 75 gr.oda ısısında margarin ( peyniriniz yağlıysa miktarı azaltın )
* 1 çay bardağı ince rendelenmiş kaşar peyniri
* 1 çay bardağı ince rendelenmiş peynir ( ben tuzsuz ve yağsız lor peyniri kullandım, bu yüzden yağı azaltmadım )
* 1/2 paket kabartma tozu
* 1 çay kaşığı köri ( kırmızı olandan kullandım )
* 2 tatlı kaşığı haşhaş tohumu ( marketlerde baharat reyonlarında cam kavanozlarda rahatlıkla bulunabilinir )
* 2 tatlı kaşığı kekik
* 2 tatlı kaşığı kuru dereotu veya maydanoz
* Tuz (içine koyduğunuz peynirin cinsine göre miktarı ayarlayın, genelde 1 çay kaşığı yeterli olur, peynir çok tuzluysa koymasanız bile olur )
( seviyorsanız 1 tatlı kaşığı soğan tohumu da ekleyebilirsiniz )

HAZIRLANIŞI

Temiz bir yoğurma kabına unu, tuzu, kabartma tozunu ve margarini koyup biraz yoğurun. İçine yumurtayı ve baharatları ekleyin ve güzelce yoğurun.

Un miktarınız az gelirse ekleyebilirsiniz, ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde edin. Dinlenmesi için 15-20 dakika buzdolabında dinlendirin.

Hafifçe unladığınız , temiz bir zeminde yarım santimetre kalınlığında merdane ile açın. İstediğiniz kalıpla kesin, ben atıştırmalık oldukları için çok minik kalıplar kullanıyorum. Hatta bunun için oğullarımın oyun hamuru kalıplarını aşırıyorum. Güzelce yıkadıktan sonra kullanıyorum tabii ki :) Kalıbınız yoksa, bir rulet yardımıyla ufak kareler de kesebilirsiniz. Bu arada fırınınızı 170 derecede ısıtmaya başlayın.

Yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış tepsiye aralıklı dizin. 25-30 dakika kadar pişirin.


Pişerken eviniz mis gibi baharat kokacak :) Çayı biraz çokça demleyin, zira kokuya kapıyı çalacak komşularınız olabilir...


Sevdiklerinizle , afiyetle paylaşmanız dileğiyle.....

3 yorum:

nilay dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
beylikdüzü dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
ozguncelezzetler dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.