Pages

4.5.11

NEVRA'NIN KURABİYESİ

Bana peçeteye sarılı kurabiyeler, hamur işleri gönderiyor tanıdıklarım :)) Ciddiyim.
Canım kayınvalidem Gönül Annem bana gittiği ev gezmelerinden gelirken, ikramlar arasında değişik bulduğu örnekleri denemem için  getirir. Bu işlere düşkünlüğümü bilenler mutlaka yollar zaten. Tariflerini eksiksiz yazar, notlar alır. Aslında biz bu anlamda bir ekibiz. Dergilerden, kitaplardan bulduğu , hoşuna giden örnekleri benim için saklar. Çok şanslıyım bu anlamda, çünkü mutfakta yeni fikirlere çok açıktır Gönül Annem. Benim mutfak hünerimin ilerlemesinde 15 yıldır ciddi bir katkısı vardır. Yaratıcıdır, pratiktir, anında çözüm üretir; bir malzemesi eksikse hemen yerine birşey uydurur ve en önemlisi eli çok lezzetlidir. Sofraları çok meşhurdur. Dilerim bereketi hiç eksik olmaz ve biz bu güzellikleri paylaşmaya daha çok uzun yıllar devam ederiz.
Aynı zamanda benim karşı komşumdur ve gecenin onbirinde pudra şekerim bitmiş olsa bile çalabileceğim tek kapıdır..

Bu tarifte Gönül Annemin bir arkadaşının; adından anlayacağınız gibi Nevra teyzemizin bir tarifi. Birebir uyguladım, kendimden hiçbirşey eklemedim, çıkarmadım. Adını sandwich kurabiye koyacaktım. Sonra Nevra Teyzeye haksızlık olur diye vazgeçtim. Son derece lezzetli, keyifli bir tarif. Bu vereceğim miktarla yaklaşık 40 tane yuvarlak çıkıyor; ki bu da 20 sandwich şekli demek...Ben keserken, çapı  küçük çay bardağından daha da küçük olan bir likör bardağı kullandım. Daha fazla miktarda kurabiye isterseniz, malzemeyi iki katına çıkarabilirsiniz.

MALZEMELER
  • 125 gr. oda ısısnda margarin.
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yumurta akı ( sarısını kullanmayacağız )
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Arasına sürmek için herhangi bir çeşit mermalat
  • 2-3 çorba kaşığı hindistan cevizi rendesi
HAZIRLANIŞI

Temiz bir yoğurma kabına 2 su bardağı kadar unu, pudra şekerini, vanilyayı, kabartma tozunu koyup iyice karıştırın. 125 gr. oda ısında margarini ekleyip, yoğurun. 1 yumurta akını ve zeytinyağını ilave edin. Azar azar unu ilave edip, ele yapışmayacak kıvama gelinceye kadar yoğurun.



Üzerine strech folyo geçirip,  en az yarım saat, en çok bir saat buzdolabında dinlendirin. Çıkardığınız hamuru temiz, hafifçe unladığınız bir zeminde merdane yardımıyla yarım cm. kalınlığında düzgünce açın. Bu arada fırınınızı 160-170 derecede ısıtmaya başlayın.

Ufak çaplı bir bardakla kesin. Likör bardakları bu iş için ideal, yoksa küçük boy çay bardağı ile kesin. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin.

Isınmış olan fırınıza tepsinizi yerleştirin ve sadece 20 dakika pişirin. Çok fazla kızarmasınlar.
Kurabiyeleriniz soğuduktan sonra aralarına marmelat sürün. Mermalatınız yoksa, kalmış reçellerinizi de değerlendirebilirsiniz, öyle yapacaksanız tanelerini ezin. İkisi de yoksa şokella, sarelle, nutella gibi birşeylerde sürebilirsiniz belki. Ama daha ağır bir tat olacağını söyleyebilirim.

Marmelat sürdüğünüz katın üstüne, diğer kurabiyeyi düzgünce yerleştirin ve üzerinden bastırın. Marmelat birazcık dışarı çıkmalı.
Yanlarından hafifçe mermalat taşmış olan kurabiyelerinizi , aşağıda gördüğünüz gibi  hindistan cevizi rendesine bulayın.

İşte bu kadar....

Özellikle çocuklarınızın bayılacağına eminim..
Afiyet olsun :)


2 yorum:

nilyart dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Burcu Aygün BAŞKAYA dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.