Pages

26.12.11

KARPUZ KURABİYE


Bu kurabiye, internette son şeklinin resmini gördüğüm bir tarif.  Yapılış aşamalarını gösteren hiç fotoğraf yoktu, anlatımı karışıktı. Ama görüntü o kadar cazipti ki, benim gibi bir kurabiye canavarı için denemek kaçınılmazdı. Şeklini verirken zorlandığım anlar oldu. Aslında sizlerle sadece bir kere yaptığım bir tarifi paylaşmam belki doğru değil, muhtemelen daha sonraki denemelerimde daha pratikleşirdim ama değişik tarifleri sevdiğimden paylaşmak istedim.  Hata yaptığımda veya daha iyi bir yolu olduğunu fark ettiğimde “ ben böyle yaptım ama olmadı, siz şu yolu deneyin “ gibilerinden çok samimi tavsiyelerim olacak. Bu tarifin şekil verme aşamasında buna bir örnek vereceğim. 
Buyrun efendim ; görünüşü alımlı, lezzeti şahane  Karpuz Kurabiye malzemeleri ve aşama aşama yapılışı.
 MALZEMELER
· 200 gr. oda ısısında margarin
· 1 + ¼ su bardağı pudra şekeri
· 1 adet oda ısısında yumurta
· 1 yemek kaşığı oda ısısında yoğurt ( sulu olmasın )
· 1 çay kaşığı kabartma tozu ( daha fazla koymayın sakın )
· 1 paket vanilya ( ille de Dr.Oetker ) => bana sponsor ol sevgili Dr.Oetker lüüüütfen !
· 1 çimdik tuz
· 100 gr çok ince çekilmiş antepfıstığı
· ¼ çay kaşığı kırmızı gıda boyası
· ½ paket Ahududu – Çilekli Meyve Sosu ( Dr.Oetker )
· Damla çikolata
· Aldığı kadar un

HAZIRLANIŞI
Mutfak dilinde klasikleşmiş olan – aldığı kadar un – tabirinden çok hoşlanmadığınızı biliyorum. Eğer tüm malzemelerde tartı ölçüsü kullanılmıyorsa, ne yazık ki bu tanımı kullanmak durumunda kalıyoruz.. Mutfak tartısı kullanıyor olsanız bile, en basitinden yumurta büyüklüğü standart değil. Büyük bir yumurta kullanılıyorsa, tartsanız bile ununuz eksik/fazla kalabilir. Bu yüzden benim nacizane tavsiyem, unu hep azar azar koymanız olur. Bardak ölçüsü içinde aynı durum geçerli, su bardakları bile çeşit çeşit.
Temiz, geniş bir hamur yoğurma kabına iki su bardağı kadar unu, pudra şekerinin tamamını, kabartma tozunu, vanilyayı, bir çimdik tuzu koyun; kuru bir kaşıkla şöyle bir karıştırın. Hatta hepsini eleyerek koyarsanız çok daha iyi olur. 200 gr. oda ısısında margarini ekleyerek yoğurmaya başlayın.
Ufalanmış ekmek  görüntüsünü alınca , yumurta ve yoğurtu ilave edin. Tarifin orjinalinde yoğurt 1 çay bardağı idi ama bence gerek yok, çünkü yoğurt kabartıcı bir özelliği olduğundan bu tarifte pek kullanışlı bir malzeme olmayabilir. Ayrıca bir çay bardağı sıvıyağ da vardı. Ben bu malzemeyi de , gereksiz buldum, kaldırdım.
Hamur tutunmaya başladıkça gerekirse un ilave edin. Kurabiye hamurunuz kulak memesi kıvamında olmalı. Hiçbir zaman kurabiye yaparken fazla sert yapmayın. Ancak bu tarifte , ekstra olarak biraz daha yumuşak bırakın, çünkü hamuru üçe bölüp, birine Antep fıstığı, diğerine ise meyveli sos ile gıda boyası ekleyeceğiz. İlave malzemeler ekleneceği için, onlarında hamuru sertleştireceğini hesaba katmalısınız. Beyaz kalan parçaya, biraz daha un ilave edip istenilen kıvama daha sonra getirebilirsiniz.
Hamuru temiz bir kaba alıp, üzerini streç folyo ile kapatın ve buzdolabında en az yarım saat en çok bir saat dinlendirin.
Hamuru üçe ayırın. Bunu ise şöyle açıklayabilirim. En büyük oran kırmızı olacak ( karpuzun içi ), daha sonra yeşil olacak( karpuzun dış kabuğu), en az miktar ise beyaz hamurun ( kabuktan önceki iç beyaz kısım ) olacak. Benim şimdi göstereceğim resimde beyaz hamur oranı biraz az kaldı, ayarlayamamışım; siz bakıp ona göre oranlayın lütfen. 
 

Daha sonra en büyük parçayı temiz bir yoğurma kabına alın ve çay kaşığının ucu kadar kırmızı gıda boyasını ekleyin. Bu aşamada bir eldiven giymenizi öneririm. Zira gıda boyası ellerinizi boyayacaktır.
 Biraz yoğurup içine Dr.Oetker Ahududu-Çilek Meyveli sosu ekleyin ve yoğurmaya devam edin. Meyveli sosu bulamazsanız, sadece gıda boyası katmanız yeterli ama özellikle belirtmek isterim ki, kurabiyenin lezzeti kesinlikle aynı olmayacaktır. Çünkü dayanılmaz lezzetini keskin bir şekilde bu sostan alıyor. Piştikten sonra bile günlerce, bu koku kurabiyelerinizden gitmiyor. Kırmızı hamuru , rengi homojen dağılması için iyi yoğurmanız gerekli.
Orta büyüklükte ayırdığınız hamurun üzerine de ince çekilmiş Antep Fıstığını ilave edin, yeşil gıda boyası koymanıza gerek yok ve güzelce yoğurun, çok yumuşak kalırsa biraz un ilave edebilirsiniz. En az kalan hamur beyaz kalacak, yumuşaksa buna da un ilave edip, yoğurabilirsiniz. Sonuçta üç hamurunuzun kıvamı birbirine eşit olsun.
 Yukarıda gördüğünüz gibi üç ayrı hamurunuz oldu. Şimdi bunları , ayrı ayrı, aynı boyda rulolar haline getirin.

Şimdi yeşil hamuru alıp, yumuşak hareketlerle , merdane yardımıyla açın.
Sonra bir strech folyo üzerinde beyaz hamuru aynı boyda açın ve yeşilin üstüne kapatın. Ben böyle yaptım ve çok zorlandım. Dediğim gibi, benim fotoğraf görme imkanım olmadığı için kafamda oluşturamamıştım ama Türk’ün aklı sonradan gelir hesabı; daha pratik bir yolu var.
Ben aşağıda gördüğünüz gibi, yeşil hamurun üstüne beyazı koydum ama dediğim gibi aslında hiç gerek yok. Kırmızı hamuru rolu yaptıktan sonra, beyazı merdane ile açın ve kırmızının etrafına rulo şeklinde sarın; sonra yeşili açın, bu seferde dışı beyaz olmuş olan hamurunuzu rulo yaparak etrafına sarın. Benim yapışım kulağını tersten göstermek gibi oldu. Umarım izah edebilmişimdir.
 Hamurunuzun geldiği durum bu fotoğraftaki gibi olacak. En içte kırmızı hamur, arada beyaz hamur, dışında yeşil. Hamurunuz elle çok uğraştığımız için epeyce yumuşadı; bunu bir tepsiye alıp, yarım saat kadar kendisini biraz toplaması için buzdolabında bekletin. Sonra 1 cm. kalınlığında düzgünce, ezmeden kesin. ( Yanda gördüğünüz minik eller, benim mutfaktaki sevimli yardımcım küçük oğlum Bora'ya ait. )
 Elinizle hafifçe bastırın, yuvarlak şeklini bozmamaya dikkat edin. Ve yuvarlağı tam ortadan ikiye kesin. Damla çikolataları sivri kısımları hamurun içinde kalacak şekilde bastırın. Karpuzunuzun çekirdeğini yapıyorsunuz.
Sizinde benim mutfağımdaki gibi minik yardımcılarınız varsa, damla çikolatayı kullanacağınızdan iki kat daha fazla bulundurun. Çünkü 3 batırıyorlarsa , 2 tane de ağızlarına atıyorlar. Bu keyfi yaşamalarına izin verin. Yüzlerindeki mutluluk, mutfağın birazcık daha fazla dağılmasına ve fazla giden malzemeye inanın değer…
Benim pompişlerim bu tariften hem yaparken, hem de yerken büyük keyif aldılar.
Yağlı kağıt serilmiş veya hafifçe her yeri yağlanmış fırın tepsisine aralıklı dizin. Üzerine bir şey sürmeyin. Önceden ısıttığınız 160 derecelik fırında sadece 15 dakika pişmeleri yeterli. Pembeleşmesin ve hamurun hiçbir yerinde kızarma belirtisi olmasın , çünkü renk değişikliği görüntüsünü bozar. Ben fırına bir şey koymadan önce, mutlaka bildiğim enerji tekniklerinden yararlanıyorum. Aslında teknik bilmeseniz bile sevginizi katıp fırına yollayın derim. İnanın sonuç daha güzel olacak….
Güzel anlarda paylaşmanız dileğiyle…..

Hiç yorum yok: