Pages

26.12.11

KREMALI PIRASA

Üç alakasız madde bir araya gelip, nasıl böyle harika bir lezzet oluştuyor inanın bilmiyorum. Eşimin kızkardeşi bu tarifi bana ulaştırdığında, ne alaka ya ! dediğimi çok iyi hatırlıyorum. Velhasıl, Okşancığımın lezzet fikrine her daim güvendiğim için denedim ve bir daha vazgeçemedim.
Püf noktaları şunlar efendim : Mümkünse pırasaların ince olanlarını seçin. Mutlaka soğuk servis yapın. Hatta sunumdan bir gün önce, mümkün değilse de en az 6-7 saat öncesinde yapmanızda fayda var. Krema pırasanın içine ne kadar işlerse o denli lezzetli oluyor. Ölçü yok, tahmini rakamlar vereceğim yine ne yazık ki.
Kimbilir, belki bu yılbaşı sofranızda bu değişik mezeye yer verir, benim de kulaklarımı çınlatırsınız :)
MALZEMELER
* Yarım kilo kadar pırasa ( olabildiğince ince )
* 2/3 çay bardağı dolmalık fıstık
* 150 gr. kadar krema
* 1 çorba kaşığı zeytinyağ
* Tuz
HAZIRLANIŞI
Pırasalarınızı yıkayın ve kesme tahtasının üzerinde bir cm. kalınlığında doğrayın. Pırasa yemeği için yaptığınızdan daha ince olmalı.
Bir tavaya bir çorba kaşığı zeytinyağını alın ve dolmalık fıstıkları hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Fıstıklarınız kavrulunca kestiğiniz pırasaları ekleyin.

Ara ara karıştırın, hafif ölmeye başlayınca tuzunu ilave edin.
Tekrar karıştırın ve 1/2 çay bardağı kadar ılık su ilave edin. Çok su ilave etmeyin, çünkü fazla su salmasını istemiyoruz. Hatta piştikten sonra suyu kalmışsa süzeceğiz. Kapağını kapatın ve pişmeye bırakın.
Pırasaları çok karıştırmayın, yumuşayınca kontrol edin, piştiyse altını kapatın. Soğumasını bekleyin. Suyu kalmışsa süzün. Tamamen soğuyunca kremayı ekleyin.

Buradaki oran biraz damak tadınıza bağlı. Resimdeki kadar koymanız yeterli. İyice karıştırdıktan sonra buzdolabına koyun ve en az 6-7 saat veya tercihen bir gece bekletin.

Farklı bir lezzet ama denemenizi öneririm, ben,m vazgeçemediğim bir meze epey bir süredir...

Hiç yorum yok: