Pages

18.12.11

ŞEKERPARE

Şerbetli tatlılara pek düşkünlüğüm yok. Sanırım bu yüzden çok fazla tarif bilmiyorum.
Lakin bu benim için baş tacı bir tarif. Rahmetli annemden yadigar ve inanılmaz derecede başarılı bir reçete. Beni yaptığım hiçbir gün hayal kırıklığına uğratmadı, sunduğum herkes tarafından hep beğenildi. Ve ben annemi hep sevgiyle andım, anmaya da devam ediyorum. Birebir Onun tarifidir , üstüne Özgünce hiçbir şey eklenmemiştir. İnanın şu an bu tarifi size ulaştırmak için tuşlara dokunurken, Onun yıllar evvel pasta defterim için ezberden listeyi verirkenki sesini duyuyorum ve gözyaşlarıma hakim olamıyorum.
Reçetedeki püf noktası, adedinde  ve içindeki 1 çorba kaşığı irmikte saklı. İnanın şaka değil. 32 adet yapacaksınız. Niye bilmiyorum. Ama annem bana 31 veya 33 yapmayacaksın diye öğütlemişti. Vardır Onun bir bildiği diye hep saygı duydum ve dinledim. İrmik koymayı ihmal etmezseniz sonuçtan benim gibi her seferinde memnun kalırsınız. Hamuru 32 parçaya böldüğümde, hala gözlerim doluyor, bir yandan da yüzüme bir tebessüm hakim oluyor...
Hayat, bu ufak anlarda gizli ve ben bu anları seviyorum...
MALZEMELER
Hamuru için :
* 250 gr. oda ısısında margarin ( bu tarif için tereyağ tavsiye etmiyorum )
* 3-4 su bardağı un
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 2 yumurta sarısı
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* 1 çorba kaşığı irmik
* 1 fiske tuz
Şerbeti için
* 3 su bardağı toz şeker
* 3 su bardağı su
* 10-15 damla limon suyu
HAZIRLANIŞI
Tatlının şerbetini hazırlayarak işe başlıyoruz. Bunun için bir tencereye 3 su bardağı su, 3 su bardağı toz şekeri koyun ve kaynatın, kıvamına gelince limon suyunu ekleyin ve şerbeti soğutun. Unutmayın, şekerpareniz sıcak, şerbetiniz soğuk olacak.
Hamur için; 3 su bardağı unu, 1 su bardağı pudra şekerini, kabartma tozunu, vanilyayı, bir fiske tuzu, irmiği ve oda ısısındaki 250 gr margarini bir yoğurma kabına alın ve yoğurun.
Ekmek kırıntısı görünümü alınca yumurta sarılarını ilave edin. Gerekirse un ilave ederek, kulak memesi kıvamında, ele yapışmayacak bir hamur elde edin. Unun hepsini birden koymayın ki, hüsrana uğramayın.
20-30 dakika kadar buzdolabında veya serin bir yerde dinlendirin. Dinlendirirken üzerini strech folyo veya kuru,temiz bir bezle örtmenizde fayda var.
Dinlenen hamuru 32 parçaya bölün . Ciddiyim, 32 :)
Fırınınızı 170 dereceye ayarlayın, ısınmaya başlasın.
Elinizle düzgün yuvarlak şekiller verip, yağlı kağıt serdiğiniz veya yağladığınız fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. Üzerlerine birer tane fındık, dolmalık fıstık, badem vs. koyabilirsiniz. Bende evvelden beri  opsesif bir kaygı bozukluğu olduğu için, işi riske atmıyor ve iki tepside pişiriyorum. Birbirleriyle birleşip, şekilleri bozulsun istemiyorum.
Hafif pembeleşince fırından çıkartın. Eğer fırınınız iki tepsiyi birden almıyorsa ve birini sonradan pişirmek durumunda kalabilirsiniz. Şerbet soğuk, tatlılar sıcak olarak şerbetleneceği için, böyle bir durumda soğuyan tepsinizi biraz fırında ısıtabilirsiniz.
Fırından çıkardığınız sıcak şekerparelerinizi, soğutulmuş şerbeti dökeceğiniz uygun bir kaba aktarın veya pişirdiğiniz tepside hepsini yan yana getirin. Soğuk şerbetinizi, sıcak şekerparelerinizin üzerine dökün.
Minimum 3-4 saat sonra şekerparelerinizin şerbeti iyice çekecek ve servis yapılacak kıvama gelecektir. Bu esnada tatlınızın üzerini kapatmayın.
Her gününüzün tatlı keyfinde, lezzetle geçmesini dilerim...
Afiyet olsun.....








1 yorum:

damlabilgi dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.