Pages

13.11.12

DONUT

 


Yıllar evvel denemiştik bu tarifi. Beni ziyadesiyle hayrete düşürmüştü o zaman. Yağda kızaran bir şey nasıl böyle hafif kalabildi diye şaşırmıştım. İhmal ettiğim tarifler listesinde kaldı zavallı Donut. Halbuki tekrar yapınca oğullarım  ne çok sevindiler. Özellikle büyük oğlum Umut bayılıyor Donat'a. Dışarıda gördüğümüzde nasıl yağda pişirildiğine güvenemediğimden yedirmiyorum ; o zamanda surat asıyor :( Halbuki evde sık sık yapsam mutlu edeceğim canım oğlumu...Kendime kızdım bak şimdi ; onların lezzet düşkünlüklerini es geçtiğim için..

Pişirme esnasında yanınızda bir yardımcınız varsa işiniz daha da kolaylaşır. Yoksa da panik olup denemekten vazgeçmeyin. Tek başına yapılmayacak birşey değil. Süsleme esnasında evdeki çocuklarla bu anı paylaşmanız size çok şey kazandıracaktır. Ben bu sevgi ve lezzet kokulu anların evdeki tüm bireylerce paylaşılmasının o eve çok katkıda bulunduğuna inananlardanım. Bu esnada mutfak biraz fazlaca dağılıyor olabilir ama aslında ailenize kazandırdıklarını parayla pulla ölçemezsiniz.

MALZEME LİSTESİ

Hamuru için :
* 1 su bardağı süt
* 1 paket instant maya ( Ben Dr.Oetker kullanıyorum )
* 125 gr.tereyağ
* 3 adet yumurta sarısı
* 3 çorba kaşığı toz şeker
* 1 limon kabuğu rendesi ( ince rendelenmiş )
* 3-4 su bardağı un

Kızartmak için :
*Sıvıyağ ( mısır özü veya fındık yağı tavsiye ederim )

Üstünü süslemek için :
*Bitter çikolata, sütlü çikolata ( benmari usulü eritilecek )
*Pudra Şekeri+tarçın karışımı

HAZIRLANIŞI

Önce kuru mayayı mayalandırmak için, sütünüzü ılıtın. Ben aslında bu instant mayaları kuru malzemeye direk koyup yoğuruyorum ama bu tarifi her zaman öğrendiğim şekliyle  uyguladım . Onda da kuru maya sütle karıştırılıp kabarması bekleniyordu. Burada da öğrendiğim şekliyle size göstereceğim.
Bir kaseye sütü, mayayı, 3 çorba kaşığı unu  koyup karıştırım ve kabarmasını bekleyin. Bu esnada ayrı bir kapta tereyağını eritin.

Tüm malzemelerinizi hazır edin.

Hamur yoğurma kabınıza bir miktar unu koyun ve ortasını havuz şeklinde açın. Yumurtaları, tereyağını, toz şekerini, limon kabuğu rendesini ( bu malzemeyi es geçmeyin, muhteşem bir tat katıyor. Vanilya aynı özelliği sağlamıyor ) koyun. Kabarmış olan mayayı ekleyin.

Gerekirse azar azar un ilave ederek, güzelce hamurunuzu yoğurun.

Üzerini kapatıp, sıcak bir yerde 45-50 dakika hamurunuzun kabarmasını bekleyin. Ben bu aşamada kabın üstünü kapatmak için , otellerden kafam için kullanmayıp eve getirdiğim duş bonelerinden yararlanıyorum, geniş olduğu için kapları rahat kapatabiliyorum :)) Süre sonunda hamurunuzun iki-iki buçuk katı kadar kabarmış olduğunu göreceksiniz.

Hafifçe unladığınız tezgaha hamuru alın. Bu aşamada hamurla çok oynamayın ki sönmesin. Merdane yardımıyla 1 - 1,5 cm.kalınlığında açın.

Bardak yardımıyla kesin. Ortalarını ise daha küçük bir kapak yardımıyla kesin. Kısacası simit şeklini verin. Bunun için pastacı aparatlarınız varsa elbetteki işiniz çok kolaylaşır. Bloğumda evde bu malzemeleri bulunmayanlar için, işinizi kolaylaştırmak adına tavsiyelerde bulunmayı tercih ediyorum.
Ben çeşitli boylarda yapıyorum. Fotoğraflarda görebilirsiniz. Çünkü bir tane kocaman yiyeceğime, üç tane küçük donat yemek beni psikolojik açıdan ziyadesiyle mutlu ediyor :))

Bir yandan şekil verip, bir yandan kızartmayı düşünmeyin, çünkü pişirme esnasında başka birşeyle oyalanmamanızda fayda var. Zira çabuk pişiyorlar. Pişirme esnasında sürekli çevirmeniz gerekiyor. Hamurun içinde tereyağ olduğundan, pişirirken köpük köpük olacak yağınız ve siz hamurların homojen pişmesini iyi gözlemlemek durumndasınız.



Bu arada üstünü çikolata ile süsleyecekseniz benmari usulünde çikolatalarınızı eritin. Pudra şekeri+tarçın kullanacaksanız karışımınızı derin bir kapta damak tadınıza göre oranlayıp hazırlayın.

Derin bir tavaya kızartmak için sıvıyağ koyun. Kızınca hamurlarınızı çok sıkışık olmayacak şekilde yağınıza atın.


Zedelemeden sürekli çevirin. Pembeleşenlerden bir tane alıp tadın ki, pişme kıvamını böylelikle daha iyi ayarlamış olursunuz. Çevirme işlemini ihmal ederseniz, bir tarafı yanıp içleri çiğ kalabilir. Mutlaka test edin.


Pişenleri havlu kağıt aldığınız bir tabağa alın ki, fazla yağı süzülsün.
Sonrası keyfinize, zevkinize ve evinizdeki malzemeye bağlı...

 
 
Biz süslerken sanırım dörtte birini yedik :)
 
 
 
Ilıkken yemenizi tavsiye ederim. Bizim ertesi güne de kalmıştı.. İlk anki lezzetinde olmasa da, çok şey kaybetmemişti. Bitene kadar keyifle tüketilecek bir tarif olduğundan emin olabilirsiniz.
 


Hayatınız hep böyle tatlı tariflerdeki gibi lezzetle geçsin dilerim....
 
















1 yorum:

Seda Kahraman dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.