Pages

12.11.12

MİDYE BÖREĞİ


Yıllar evvel Ankara - Kırkkonaklar'da bir börekçide gördüm bu börekleri.. Mekik Böreği diye satılıyordu...Bir heyecanlanmıştım ki sormayın ; açlığımdan değil ama  nasıl şekil verdiklerini anlayana kadar defalarca aldığımı biliyorum bu böreklerden. Sonra başka tarifler peşine düştüm unuttum gitti.
Geçenlerde aklıma geldi .  Bir gece internette araştırma yaptım. Lakin yine çoğunlukla sadece malzeme listesi ve bitmiş fotoğrafı olan tarifler çıktı karşıma. Sadece bir yerde buldum ve gerekli notlarımı aldım. Takip eden haftasonu denemeye karar verdim. Küçük oğlum Bora gibi yardımcım varken yapmak daha da kolaylaştı benim için. Bir erkek çocuğu ama kendisinden beklenmeyen bir beceriye sahip Bora.. Vaktiyle engellemeye çalışanlara inat soktum oğlumu yine unlu mutfağıma :)

Belki de bundan sebep, muhteşem böreklerimiz oldu sonunda. Sevgiyle yoğurduk hamuru, kahkahalarla açtık bezelerimizi.
Ertesi gün, oğullarımın futbol okuluna kalan böreklerden götürdüm. Birkaç yıldır oradaki çocuklarımın velileriyle çok hoş bir grubumuz meydana geldi. Çocuklar futbol okulunu bırakmaya karar verse, sanırım en çok biz üzüleceğiz. Çünkü o haftasonları bir-iki saat bize gerçek bir terapi oluyor. Fikirlerine çok değer verdiğim arkadaşlarımla , börekleri baştan sona etüd ettik ve adının Mekik Böreğinden daha ziyade "Midye Böreği" olmasının daha uygun olduğuna karar verdik.

İnanın benim ilk gördüğümde " bu nasıl yapmışlar yahu! " tepkimin aksine son derece kolay bir şekillendirme yöntemi var. Ben çalışan ve tedarikli anne moduyla her zamanki gibi bir bölümünü buzluğa attım bile. Ani gelen telefonlar için hazırlıklı olmayı evvelden beri çok sevdiğimi biliyorsunuz artık. Bu yöntemi size de tavsiye ederim. Şu bir gerçek ki; börekler ve hamur işleri fırından yeni çıkınca veya ılık servis edilince daha lezzetli oluyor. Bu yüzden önceden hazırlayıp, servisten hemen önce pişirmek için ideal bir tarif bu.

Bir başka tavsiyem böreği içi ile ilgili. Benim şu ana kadar dışarıdan aldıklarım hep kıymalıydı. Ne var ki, benim büyük oğlum kıymalı börek severken, küçük oğlum peynirli börek seviyor. Bu yüzden börek yaparken hep iki çeşit yapmak durumunda kalıyorum. Bunda da öyle yaptım. Lakin peynirli iç, bu böreğe şekli sebebiyle uygun düşmüyor. Akışkan olmayan bir iç malzemenin daha makbul olacağı kesin.

Bunca lakırtıdan sonra ; buyrun malzeme listesi :

MALZEME LİSTESİ

Hamuru için :
* 1 yumurta
* 1 çay bardağı yoğurt
* 1 çay bardağı sıvıyağ ( ben mısırözü veya fındık yağı kullanıyorum )
* 1 çay bardağı ılık su
* 1 paket kabartma tozu ( ben Dr.Oetker marka kullanıyorum )
* 1 tatlı kaşığı tuz
* Aldığı kadar un
Hamurun arasına sürmek için
* 150 gr.tereyağ ( tarifte margarin yazıyordu ama ben tereyağ kullanıyorum )
Üstü için :
* Yumurta sarısı
İçi için
* Kavrulmuş soğansız kıyma.  ( Tuz, karabiber, kırmızı biber, kekik, kimyon vs. ile tatlandırdim ) İç malzeme sizin damak zevkinize kalmış bir durum. Ben kıymalı içe ince dövülmüş cevizin de çok yakışacağı inancındayım.

HAZIRLANIŞI

Malzeme listesindeki 1 yumurta, 1 çb. sıvıyağ, 1 çb. yoğurt, 1 çb ılık su, 1 kabartma tozu, tuz ve aldığı kadar un ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin. Sert bir kıvam olmaması için unu azar azar ilave etmenizde yarar var. Hamuru en az yarım saat buzdolabında dinlendirin. Bu esnada tereyağı ( veya margarini ) hafif hararetli bir ocakta eritin.


Hamuru dört eşit parçaya bölün.


Hamur açmayı sevmeyenler şimdi oklava resmi gördünüz diye korkmayın lütfen. Hamur o kadar kolay açılan bir kıvamda ki, dediğim gibi küçük oğlum bile yapabildi :) Bir merdane yardımıyla bile yapabilirsiniz.

Dediğim gibi çok kolay açılan bir hamur. Bir poğaça hamuru kıvamında. Bu aşamada evde çocuklarınızla bu anları paylaşabilirsiniz. Yaratıcı dünyalarına çok özel bir desteğiniz olacaktır. Zaten bende şu yukarıdaki masum yüze ne kadar hayır diyebilirdim ki ?...

 
 
Yufkayı iyice büyütün. Oklava kullanmakta zorlanıyorsanız merdane ile de yanlara doğru genişleterek bu işlemi yapabilirsiniz.

Açtığınız yufkayı, hamur açtığınız yerden başka bir yere alıp, erittiğiniz yağdan üzerine ince bir tabaka sürün. Her yerinin iyice yağlandığından emin olun.

Sonra kalan hamurları da açıp, yağladığınız hamurun üzerine sırayla hepsinin aralarını yağlayarak üst üste dizin.
 Dört yufkayı üst üste koyduktan sonra, elinizle hamuru düzeltin ve en üst katı da yağlayın.

Daha sonra rulo şeklinde, sıkı bir şekilde hamuru sarın. Bu aşamada acele etmeyin. Hava kabarcıkları olursa elinizle patlatın.

Hazırladığınız hamuru strech folyoya sarın ve buzdolabında en az bir-iki saat bekletin. Ben ikiye bölüp buzdolabına koydum.

Buzdolabından çıkardıktan sonra bir parmak kalınlığında, formunu bozmadan keskin bir bıçakla kesin.

Kestiğinizde hamur aşağıdaki gibi görülecek.

Oklava veya merdane yardımıyla katların arasını açmadan, aşırı bastırmadan hamuru 12-13 cm. boyunda açın.

Bu aşamada kenar kısmı , çirkin bir görüntü vermemesi için iç kısma katlayın. İç malzemeyi görüldüğü gibi yerleştirin.

 
 
Aşağıda görüldüğü gibi, üst kısım alt kısmın biraz üstüne taşacak şekilde kapatın. Ve alta gelecek kısmı iyice elinizle sıkıştırın. Bunu yaparken üste kalan katların arasını açmamaya özen gösterin.
 

Son hali aşağıdaki gibi olacak. Benim gibi bir kısmını dondurucuya koymak isterseniz, üst üste gelmemesine dikkat edin ve üstüne ezilmeyecek bir biçimde kapatın. Ben bunun için, buzdolabı poşetlerini kullanıyorum.

Üzerine yumurta sarısı sürün ve önceden ısıtılmış fırında üstü pembeleşene kadar pişirin.

Sevdiklerinizle, mutlu anlarınızda paylaşmanızı dilerim..


Denerseniz bana haber vermeyi unutmayın :)














 


 

 














6 yorum:

elvan dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Başak dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Zehra Çelebioğlu dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.