Pages

5.12.12

40 YILLIK BİR AŞK HİKAYESİ...


Nişanlandıkları gün birbirlerine vermişler bu fotoğrafları, arkalarını özenle ve aşkla imzalayarak... Defalarca baktım bu fotoğrafa  ; ancak şimdi görüyorum gözlerindeki asıl gizi..

Birbirlerine verdikleri vesikalık fotoğraflarını bu dünyadan gittikten sonra bir araya getirip, kütüphanelerindeki " Sevgi " kitabından altını bizzat babamın çizdiği bir sözle, en güzel yere yerleştirmeyi ve böylelikle  şahane bir tablo yaratmayı akıl eden ablamdır :  " Yine de biriz, sen ve ben. Birlikte olaylara katlanır, birlikte var oluruz. Ve her zaman birbirimizi oluşturacağız. "

"yarım" olarak yaşamanın anlamsızlığını ; öldüklerinde birbirlerini "bir bütün" olarak tamamladıklarında anladım aşklarının büyüklüğünü... Annemsiz ne yapılır, nasıl yaşanır bilemeyen babam, yaşamın tepesinden bir anda bıraktı kendini, ölümü seçerek Ona tekrar kavuşmayı seçti ve yarinden bir buçuk gün sonra öldü .

Yaşasalardı, bugün 40. evlilik yıldönümleri olacaktı. Kutlayacaktık mutlaka. Büyümeyi hiç sevmeyen küçük kızları olarak,  alınyazımın en okunaklı gerçeğini yaşadığım şu günlerde, hüznümü onların sevincine bulayıp sığınacaktım onlara... Ellerimle mezeler yapacaktım babama, rakı içecektik. Annem hiçbir zaman sevemediği anason kokusuna rağmen bizi kırmayıp bir kadehle eşlik edecekti..

1999 senesinde, 27. evlilik yıldönümlerinde en güzel yıldönümü armağanını verdiğimi söylemişlerdi bana : Memlekete yanlarına gidip, ilk torunları için hamile olduğum haberini o gün vermiştim onlara... Gözlerindeki ışıltıyı ömrüm boyunca unutmayacağım. Sonraki 8 sene, hayatın akışına kendimi kaptırıp sadece telefonlarda kutlayabildim yıldönümlerini. İçim sızlıyor şimdi böyle yaptığım için.

Zor günler geçiriyorum. Çok özlüyorum sizi... Sesim yetişmiyor size, susuyorum. Meğer susmak, insanın içiyle konuşmasıymış... Hıçkırıklarımı yutkunduğum gecelerde, duymadığınız sesimi size emanet ederek, acılarıma yokluğunuzu da ekleyerek, nereye gidersem gideyim sizi yanıma alarak uykuya dalıyorum :

Rüyamda bir ses :  Dualarımızla ayakta kalacaksın, sevdikçe çoğalacak, sevildikçe yollar seni umuda bağlayacak... "Uğruna ölürüm!" diye gözlerinin içine akacak aşkın varolduğuna inan. Hayata isyan etme. Gerçek aşkın varlığına inan. Sadece İnan ! Aslında çok yakınında...




 

7 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hürriyet Kaya dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.