Pages

12.12.12

EV LOKUMU



 
Ekonomik durumunuza ve zevkinize göre türlü türlü lokum, çikolata, şeker vs. alıyor olabilirsiniz. Yaşamı paylaştıklarınız için ,  bu seferde el emeği birşeyler yapmaya ne dersiniz?
Adını ben "Ev Lokumu" koydum.. Gerçek bir lokum değil tabii ki. İnternette benzer tariflerin çeşitli isimleri var ; en ilginç isim " Öğrenci Tatlısı".
Nedeni basit , çünkü çok ekonomik ve kolay ...
Malzeme listesini görünce " Amaaaan irmik tatlısı bu ! " diyenler olabilir. Ama değil , bunun içinde yağ yok, inanılmaz hafif ve içine konulan toz kremşanti nedeniyle farklı bir kıvam alıyor.
Denemekten çekinmeyin ; biraz daha büyük yaparsanız, çay-kahve saatlerinde çok şık bir ikram olacağına inanıyorum. Yaklaşan yılbaşı akşamı içinde çok hafif ve görseli güzel bir alternatif. Hatta şirin kutulara konulduğunda sevdikleriniz için süper bir hediye olur.
 
MALZEMELER
 
* 1 büyük su bardağı süt ( 300 gr.)
* 7 çorba kaşığı irmik ( 120 gr. )
* 7 çorba kaşığı toz şeker ( 150 gr. )
* 1 paket kremşanti
* 1 paket vanilya
* 1 portakalın rendesi ( rendenin ince tarafı ile rendeleyin )
* Süslemek için evde ne varsa ( hindistan cevizi, ince çekilmiş fındık - badem - antep fıstığı , çikolata rendesi, sprinkles pasta süsleri vs. )
 
HAZIRLANIŞI
 
Fotoğrafta kaşığın doluluk derecesi görüyorsunuz. Ben yine de sizin için tarttım ve ölçüleri belirttim. Bir kere denedikten sonra damak tadınıza göre toz şeker miktarını arttırabilirsiniz. Lakin, bence gayet yeterli bu ölçü.
Tercihen teflon bir tencereye sütü, irmiği ve tozşekeri koyun.
 
Orta hararetli ocakta, tencerenizi çizmeyecek özellikte bir çırpıcı ile sürekli karıştırın.
Koyulaşmaya başlayınca altını kısın ve karıştırmaya devam edin.
 
Kıvamı alttaki  fotoğraftaki gibi olunca altını kapatın ve temiz bir seramik veya cam kaseye alın. Yumuşak bir kurabiye hamuru gibi olacak. Toparlanmaz gibi görünebilir gözünüze. Buzdolabında bekleyince ve kremşantiyi içine alınca toparlanacak merak etmeyin.
En az yarım saat buzdolabında soğutun. Kremşantiyi ekleyince elinizle yoğurabileceğiniz soğuklukta olmalı. Buzdolabından çıkarınca, bir paket vanilyayı ve bir paket kremşantiyi ekleyin ve yoğurun. Portakal kabuğu rendesini bu aşamada koymayın.
İyice yoğurunca en az bir-iki saat buzdolabında bekletin. Ben 15 dakika kadar buzlukta tutup, sonra bir saat kadar buzdolabının altına geçiriyorum. Tabii kasenin üzerini kapatmayı ihmal etmeyin bu aşamalarda.
Çıktıktan sonra, portakal kabuğu rendesini ekleyin ve bir çatal yardımıyla veya elinizle karıştırın. Daha sonra, elinizi hafifçe ıslatıp istediğiniz büyüklükte yuvarlaklar yapın ve elinizdeki süsleme malzemeleriyle her tarafını bulayın.
 
 
Kapaklı kaplarda muhafa edin ki kurumasınlar. Umarım keyifle yapar ve sevgi dolu anlarda tüketirsiniz.

Ben en çok kahvenin yanına yakıştırıyorum. Belkide bundan sonra bayramlarda çikolatayı daha az miktarda almanızı sağlar bu tarif ve böylelikle de bütçelere ciddi bir katkım olur :)

Afiyet olsun...
 

 
 
 
 
 
 
 
 


2 yorum:

duygu dedi ki...

Her tarifini olduğu gibi bunuda heyecan ve merakla denedim Özgüncüm ve süper diyorum;gerçekten hem ekonomik hem lezzetli hem de bir yere giderken götürülebilecek çok güzel bir hediye. Teşekkürler canım, ellerine sağlık ayrıca; ölçülerini gramaj olarak belirtmen benim için çok faydalı oluyor sağol.

Özgün Bayraktar dedi ki...

Afiyet olsun Duygucuğum... Evet çok keyifli, pratik ve ekonomik bir reçete bu. Beğenmene çok sevindim :)