Pages

11.12.12

KREMALI PATATES




"Mezelere ağırlık ver Özgün" dedi yakınlarım ;...ki haklılar. Biliyorlar meze yapmaya bayıldığımı evvelden beri. Elinizdeki malzemeye göre, damak tadınıza göre yaratıcılığınızı sonuna kadar kullanabileceğiniz bir alan. 
Lakin sözkonusu meze ve yemek olunca bu miktar ve oran anlatımlarında zorlanıyorum inanın . Bu sebeple göz kararı yapılabilecek olanları seçiyorum.
"Kremalı Patates"... Buna garnitür demek daha doğru belki ama ayrı bir etiket açıp kalabalık yapmayacağım sayfayı.. Nihayetinde pratik, lezzetli ve mahcup etmeyecek bir tarif. Yıllar evvel bir yakınımızın akşam yemeği davetinde yemiştim, etin yanına garnitür olarak sunulmuştu. Patatesler yuvarlak kesilmiş ve fırın tepsisine bir-iki santimetre aralıklarla dizilmiş ve üzerine krema gelişigüzel sıkılmıştı. Öyle olunca da doğal olarak krema patateslerin her yerine homojen nüfus etmemiş ve açıkta kalan yerler kurumuştu. Beğenmedim, eleştiriyorum sanmayın ; bayılarak yemiştim ve bana bu tarif için yeni bir ufuk açmıştı. Bu sebeple Yasemin ablama buradan  teşekkürü borç bilirim :) 
Ben küp küp kesmeyi , baharatlandırmayı ve soğan koymayı daha da lezzetlendirmek adına yaptım. Baharat ölçüsü vermiyorum, orası sizin damak tadınız.
Uzun lafın kısası sayın takipçi ; patatesin farklı bir duruşu işte , deneyin, pişman olmayacaksınız. Hatta bu yılbaşı, patates salatası veya kızartması yerine bunu yapın..

MALZEMELER

* Patates ( 4-5 adet orta boy )
* Kuru Soğan ( 1 adet )
* 1/2 çay bardağı süt
* 1 kutu krema ( 200 gr. )
* Tuz
* Baharat ( ben tatlı toz kırmızı biber, acı pul biber, karabiber, kekik, tarhun kullanıyorum )

HAZIRLANIŞI

Patatesleri ve soğanı soyun. Patatesleri fotoğrafta gördüğünüz gibi küp küp kesin. Soğanı da epey iri şekilde yemeklik tabir ettiğimiz biçimde doğrayın. Bir kutu krema, 4 - 5 adet patates için yeterli. Daha fazla kullanacaksanız,  bir kutu krema yetmez diye yapmaktan vazgeçmeyin. O zaman süt miktarını birazcık arttırırsınız olur biter.
 

Yapacağınız miktara göre seçtiğiniz, ısıya dayanıklı bir fırın kabına soğanı alın ve biraz tuzla ovun. Diriliği gitsin.

Aynı kabın içine, patatesleri, kremayı, sütü ve baharatlarınızı ekleyin.
İyice karıştırın.Tüm patateslerin, sıvı karışıma bulandığına emin olun. Sıvı oranı fotoğraftaki gibi olacak. Sütünüz az geldiyse, ekleyin.
Sonra fırına. Fırın 200 derecede olsun. Arasıra fırın kapağını açın ve bir kaşıkla karıştırın, üstte kalan patateslerde pişsin. Bu işlemi en az 4-5 kere yapın.
Piştiğini test ederek anlayacaksınız :)
Fırından çıktıktan sonra, servisten önce 10 dakika kadar dinlenmesinde yarar var. İyice çeksin içine.
Balığın yanına da , etin yanına da gayet güzel yakışır... Ben tek başına bile yiyorum valla. Ondan patates gibiyim zaten :)

Yaptığınızda, ilk çatalı ağzınıza götürürken  bana tebessümü unutmayın...
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: