Pages

31.12.12

NE ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM BU SENE....

Ne çok şey öğrendim bu sene....

Yıkılmadan ve yitirmeden bazı değerlerin anlaşılmadığını; insanın bazen dibe vurmadan tekrar gücünü toplamasının mümkün olmadığını; biten herşeyin ardından yeni başlangıçların mutlaka varolduğunu... Suçlamaların ve bunun aksine güzel açıklamaların bazen çok havada kaldığını, vazgeçmenin ise kimi durumlarda gerekli tek karar olduğunu.

Ateşi de, közü de, külü de gördüm bu sene...Bunları deneyimlemek; başlangıçlar gibi bitişleri de sevebilmeyi ; meselelere derin ve dingin bakabilmeyi öğretti bana. Değişim kaçınılmaz olan tek şey. Önemli olan ise değişim süreçleri içinden geçerken o yeni beni keşfetmek, kabul etmek ve sevebilmek oldu. Hemencecik kabul ediverdiğimi söyleyemem. Çok acıttım, çok kanırttım kendimi bu sene. Mesela 36 yıldır hiç ağlamadığım kadar ağladım. Gözyaşlarım bana sormuyordu artık; akmaları gereken yeri, saati ve zemini kendileri hesaplıyorlardı. Gözümden değil de, kalbimden aktılar hep...Ben nemli gözün iyi olduğuna inanırım, duyguların işaretidir zira.

Çoğu kez masumiyetin getirdiği güvenle başlayan yaşam, acımasızca üstüne gelen hayat olayları sonucu yerini kurnazlıkla giden bir güvensizliğe bırakır. Bu, insanı korkutur ve bencilleştirir. Beni de öyle yaptı. Olgunlaştıkça, içimde kalan kullanılmamış duygularımdan dolayı üzülmeye ve hep elimde tutmaya çalıştığım denetleme huyumun aslında güçsüzlük ve korkularımdan kaynaklandığını anladım. İşte o zaman, bana yıllarca zorunlu yüklenen güçlü kadın imajını bir kenara bıraktım.

Anladım ve bıraktım da ne oldu? Kendime çıkardığım çok pay ve öğüt var. Acı, onu anlayan için muhteşem bir bilgi bence ; yaşadıklarımıza verdiğimiz değeri gösteriyor. Ben acı çektim; çok sustum, konuşmayı beceremediğimden değil, konuşmaya gerekli görmediğimden sustum. Bazı şeylerin anlamına duyduğu inancını kaybedince insan, susuyor çünkü.

Sıcağı, üşümenin ne olduğunu öğrettiği için severiz. Işığı ise karanlıkta kalmanın ne olduğunu anladığımız için. Mutluluğun güzelliği ve bilgeliği ise ancak mutsuzluğun karanlığından gelirsen iyi anlaşılır. Bazen mutsuzluk, ileride yaşayacağımız mutluluğun itici gücü olabilir. Gelen yıl için felsefemin özü budur...

Bu sebeple 2013'ten tek bir dileğim var :

Mutluluk ; mutluluğa neden olmak veya mutluluğu bulmak değil, mutluluğun ta kendisi olmak istiyorum. Çünkü kendimi tanıyorum artık ; mutluluk benimle olursa, önümde hiçbir engeli tanımam !

HEPİNİZE MUTLU YILLAR DİLERİM...











5 yorum:

Burcu BASKAYA dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ilkim türkeri dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Özgün Bayraktar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Kahveci Güzeli dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.