Pages

10.12.12

SICAK PORTAKAL SOSLU ISLAK KEK


 
 
Kendime hayret ettim ! Nasıl olurda blogda kek tarifi yayınlamamışım bugüne kadar diye...
Nedeni basit aslında ; bizim evde kek o kadar çok yapılan birşey ki, sanırım özellikli gelmiyor bana artık. Açıkçası kolay birşey ve zahmetsiz benim için. Kaç çeşit kek bildiğimi inanın bilmiyorum. Eli bu işlere yatkın ve  göz kararı iyi olanların ölçüsüz  bile yapabileceği bir şey kek.
Geçenlerde hiç ölçüsüz tuzlu kek yapayım dedim, elime geçen her baharatı koydum neredeyse. Köriye kadar ! Ama siz tavsiye, yakışmıyor :) Denemeyin yani :)
 
Kek etiketimizi, basit ama leziz bir tarifle başlayalım dedim. Sıcak portakal soslu ıslak bir kek tarifi vereceğim size. Tam zamanı portakalın, evlerde bol şu an.. Pişerken eve yayılan kokusu bile mutluluk nedeni..
 
Püf noktaları şunlar :
 
* Kekinizi yaptığınız gün tüketecek iseniz sorun yok. Ama birkaç gün sonraya kalacak ise ilk günkü nemliliğini muhafaza etmeniz mümkün değil. Bu sebeple mutlaka vakumlu veya sıkı kapaklı bir kapta saklayın.
* Tarifte göreceğiniz sostan servisten önce, biraz ısıtıp kekinizin üzerine dökün ve öyle ikram edin. Hele ertesi güne kalmışsa bunu mutlaka yapın.
* Hem kabartma tozu, hem karbonat ilginç gelebilir ama tarif böyle, yanlış yazmadım yani :)
* Çok kabaracak, sonra biraz sönecek. Bu sebeple kalıpta kabarma paylarını mutlaka göz önünde bulundurun.
* Ben tek kişilik silikon kalıplar ve küçük kek kalıpları kullanıyorum. Küçük kek kalıplarını çıkarmadan sosu dökerseniz, kalıpları çıkarırken zorlanabilirsiniz. Bu yüzden bütün kek kalıpları bu tarif için daha kullanışlıdır.
* Portakallarınız ekşi ise yarısını mandalina suyu ile yapabilirsiniz. Riske gerek yok yani :)
* Ölçünüzde hep aynı bardak boyunu kullanın.
 
MALZEMELER
 
KEK İÇİN
 
* 1 + 1/2 su bardağı toz şeker
* 2 + 1/2 su bardağı un ( badem unu veya ince çekilmiş fındık konulacaksa un miktarını 2 bardağa indirin )
* 2/3 su bardağı sıvıyağ ( mısırözü veya fındık yağı tercih edin. Sızma zeytinyaş ağır olabilir )
* 1/2 su bardağı portakal suyu
* 4 yumurta ( oda ısısında )
* 3 portakalın rendesi ( rendenin ince tarafı ile rendeleyin )
* 1 paket kabartma tozu
* 1 silme tatlı kaşığı tarçın
* 1 silme çay kaşığı karbonat
* 1 silme çay kaşığı tuz
* Tercihen 1/2 su bardağı badem unu veya ince çekilmiş fındık ( şart değil, lezzet için arttırıcı unsurdur sadece. Kullanıyorsanız un miktarını yukarıda yazdığım gibi azaltın )
 
SOS İÇİN
 
* 1 su bardağı portakal suyu
* 1/3 su bardağı pudra şekeri ( daha tatlı isteyenler 1/2 su bardağı kullanabilir )
* Portakal kabuğu rendesi ( ince rendelenmiş )
 
HAZIRLANIŞI
 
İyi bir kek için olması gerekenler var. Tüm malzemelerinizin oda ısısında olması ve kuru malzemeleri elekten geçirmeniz kekinizin güzel olması için katkısı olan aşamalardır. Koyacağınız kalıpları özelliklerine göre yağlayın ve unlayın. Bu işlemleri keke başlamadan önce yapın ki, sonradan eliniz ayağınıza dolaşmasın.
 
Ben yumurta sarılarını ve aklarını ayırıyorum. Aklarını kar haline gelene kadar çırpıyorum ve sonra spatula yardımıyla ekliyorum. Bu kekimin iyi kabarmasını sağlıyor. Ama biliyorum ki, çoğunuz buna üşeniyor :) Benimde böyle yapmadığım zamanlar var ; burada ayrılmış olarak gösterdiğim aşamayı tarif edeceğim. Ama dediğim gibi siz yumurtayı ayırmıyorsanız, tek önereceğim şu olur : iyi çırpın, beyazlayana kadar :)
 
Fırınınızı, 170 dereceye ayarlayın, ısınmaya başlasın. Akı ayıranlar için, yumurta aklarını köpük olana kadar mikserle çırpın.
 

Toz şekeri ve dört yumurta sarısını iyice beyazlayana kadar mikserle çırpın.
( beyazı ayırmayanlar ; yumurtalarla, toz şekerini beyazlayana kadar çırpın )

Portakal suyunu, sıvıyağı ve portakal rendenizden iki tatlı kaşığı dolusu miktarı ekleyin, mikserin düşük hızıyla bir dakika kadar karıştırın. ( kalan portakal rendesi sos için kullanılacak )

Elemiş olduğunuz kuru malzemeyi  ( un, tarçın, kabartma tozu, tuz, karbonat )azar azar ekleyin ve mikserinizin düşük hızıyla karıştırın.  Badem unu veya ince çekilmiş fındık kullandıysanız bu aşamada ekleyin. Hamur homojen bir kıvam alınca, çırptığınız yumurta aklarını ekleyin ama bu sefer çırpıcı kullanmayın. Bir spatula yardımıyla alttan üste alarak karıştırın.



Hamurunuz aşağıdaki gibi olacak, tarçın nedeniyle biraz koyu renk.
Hazırladığınız kek kalıplarına hamurunuzu aktarın. Dediğim gibi, kabarma payını unutmayın lütfen.
Fırından çıkmasına yaklaşık 5-10 dakika kala, ufak bir tencerede 1 bardak portakal suyunu, kalan portakal rendesini ve 1/3 pardak pudra şekerini karıştırarak ısıtın, kaynayınca altını kapatın.

Fırından çıkınca, kekin üstünü bir kürdan yardımıyla sık aralıklarla delin. Bu işlem sosun içeri daha iyi nüfus etmesini sağlayacak. Sıcak sosu bir kaşık yardımıyla olabildiğince homojen kekin üzerine dökün. Evet, evet yanlış duymadınız... kek sıcak, sos sıcak... Merak etmeyin, hamurlaşmayacak :)


Biraz ılık servis yapmak müthiş bir duygu uyandırıyor... ben çikolatalı glazürle üzerilerine küçük sevgi dokunuşları yapıyorum. Portakal ve çikolata çok yakıştırdığım iki tat çünkü.



Keyifli ve sevgi dolu anlarda paylaşmanız dileğiyle, afiyet olsun ....




 
 
 
 
 


Hiç yorum yok: