Pages

29.1.14

SİMİT POĞAÇA

 



Dün ilk kez yaptım bu poğaçayı. Mutfağımda sık yapılacaklar listesinde yerini aldı bile.
Tarifi instragram'da takip ettiğim @mutfakgulu'nden aldım, teşekkür ediyorum.

MALZEMELER

Hamuru için
* 1 çay bardağı ılık süt
* 1 çay bardağı oda ısısında su
* 1/2 çay bardağı mısırözü yağı
* 125 gr. eritilmiş margarin
* 1 yumurta
* 1 tatlı kaşığı tuz ( silme )
* 2 yemek kaşığı toz şeker ( tepeleme )
* 2 yemek kaşığı dolusu kuru maya ( 2 paket instant mayaya denk geliyor )
* 5 - 6 su bardağı un
( Çay bardakları aida bardak değildir. Klasik çay bardağı kullandım )

Üzeri için
* 3 yemek kaşığı pekmez
* 3 yemek kaşığı su
* Bol susam

İçi için
* Peynir ( lor veya süzme peyniri tavsiye ederim, ezine cinsi yağlı peynirler poğaçadan taşmaya sebebiyet verir. )

HAZIRLANIŞI

Kitchen aid kullananlar tüm malzemeyi karıştırıcının içine atıp,  yoğurma işlemini yapabilirler. Bardak büyüklükleri standart olmadığından unu azar azar eklemenizde her zaman yarar var.
El ile yoğuracakların önce sıvı malzemeyi yoğurma kabına almalarını ve sonra kuru malzemeyi yavaş yavaş eklemelerini öneririm. Kuru mayayı önceden kabartmanıza gerek yok. Ele yapışmayacak, yumuşak bir hamur elde edince , mayalanması için üzerini örtüp ılık bir ortama bırakın. Ortamın sıcaklığına gore bu sure 30-45 dakika arası sürebilir.

Bu arada bir kaba 3 yemek kaşığı pekmez ve 3 yemek kaşığı suyu koyup karıştırın. Ayrı bir kapta da bol susamı hazır edin. İçi için peynirinizi ezin. Fırınızı ısıtmaya başlayın.

Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar koparıp, içine peynir koyun ve şekil verin. Ben birleştirme yerini alt kısma gelecek biçimde şekil veriyorum.

Şekil verdiğiniz poğaçaları once pekmezli suya, sonra susama bulayın.
 


 
 
Yağlı kağıt serilmiş veya hafifçe yağlanmış tepsiye aralıklı dizin. Ben üzerilerine hafifçe bıçakla bir kesik attım. Kabarma paylarını hesaba katmayı unutmayın. Bu ölçü ve fotoğraflardaki büyüklükle , 20 adet poğaça oluyor.
180 derecede önceden ısıtılmış turbo fırında 22-23 dakikada pişti benimkiler. Herkesin fırını ile ilişkisi kendine özel; 20. dakikadan sonra dikkat kesilin ki fazla haşlanmasınlar.
Ertesi güne tazeliğini ne denli koruyor bilmiyorum :) 
 
Deneyin canlar; elli çeşit poğaça tarifi denemiş biri olarak buraya aylar sonra bu tarifi yazdıysam bir bildiğim vardır :)
 
Sevgiyle ve afiyetle.....


Hiç yorum yok: